Eğitim Yaklaşımları

Farklı eğitim yaklaşımlarını keşfedin ve çocuğunuz için en uygun eğitim modelini bulun.

Montessori Eğitimi
Montessori Eğitimi
245 okul bu yaklaşımı uyguluyor

Montessori eğitimi, çocukların doğal merakını ve öğrenme isteklerini teşvik eden, onların kendi hızlarında gelişmelerine olanak tanıyan bir eğitim yaklaşımıdır. Dr. Maria Montessori tarafından geliştirilen bu yaklaşım, çocukların bağımsız düşünme, problem çözme ve sosyal becerilerini geliştirmeyi amaçlar. Montessori sınıflarında çocuklar, özel olarak tasarlanmış materyallerle çalışarak somut deneyimler yoluyla öğrenirler.

Temel Özellikler:

  • Çocuk merkezli eğitim
  • Bireysel öğrenme hızına saygı
  • Özel tasarlanmış eğitim materyalleri
  • Karma yaş grupları
  • Bağımsızlık ve öz disiplin gelişimi
Reggio Emilia Yaklaşımı
Reggio Emilia Yaklaşımı
128 okul bu yaklaşımı uyguluyor

Reggio Emilia yaklaşımı, İtalya'nın Reggio Emilia şehrinde doğan ve çocukların doğal merakını, yaratıcılığını ve ifade yeteneklerini merkeze alan bir eğitim felsefesidir. Bu yaklaşımda çocuklar, çevrelerindeki dünyayı keşfetmeleri ve anlamlandırmaları için teşvik edilir. Proje tabanlı öğrenme, sanat ve yaratıcı ifade biçimleri, bu yaklaşımın temel unsurlarıdır.

Temel Özellikler:

  • Proje tabanlı öğrenme
  • Çocukların '100 dili' (ifade biçimleri)
  • Dokümantasyon ve gözlem
  • Çevre odaklı eğitim
  • Aile ve toplum katılımı
Waldorf Eğitimi
Waldorf Eğitimi
86 okul bu yaklaşımı uyguluyor

Waldorf eğitimi, Rudolf Steiner tarafından geliştirilen ve çocuğun zihinsel, duygusal ve fiziksel gelişimini bir bütün olarak ele alan bir eğitim yaklaşımıdır. Bu yaklaşımda sanat, müzik, hareket ve doğa ile bağlantı kurma büyük önem taşır. Waldorf okullarında teknoloji kullanımı sınırlıdır ve çocukların hayal gücü, yaratıcılık ve doğal ritimlerle uyumlu bir şekilde gelişmeleri hedeflenir.

Temel Özellikler:

  • Bütünsel gelişim odaklı
  • Sanat ve müzik entegrasyonu
  • Doğa ile bağlantı
  • Teknoloji kullanımının sınırlandırılması
  • Ritim ve rutinlerin önemi
STEM Eğitimi
STEM Eğitimi
175 okul bu yaklaşımı uyguluyor

STEM eğitimi, Bilim (Science), Teknoloji (Technology), Mühendislik (Engineering) ve Matematik (Mathematics) disiplinlerini bir araya getiren ve çocukların bu alanlarda erken yaşta temel beceriler kazanmalarını hedefleyen bir eğitim yaklaşımıdır. Bu yaklaşım, çocukların problem çözme, eleştirel düşünme ve yaratıcılık becerilerini geliştirmeyi amaçlar.

Temel Özellikler:

  • Disiplinler arası öğrenme
  • Problem çözme odaklı
  • Deneysel öğrenme
  • Teknoloji entegrasyonu
  • 21. yüzyıl becerileri geliştirme
High Scope Yaklaşımı
High Scope Yaklaşımı
62 okul bu yaklaşımı uyguluyor

High Scope yaklaşımı, çocukların aktif öğrenenler olduğu ve kendi öğrenme süreçlerinde söz sahibi olmaları gerektiği inancına dayanır. Bu yaklaşımda çocuklar, 'Planla-Yap-Değerlendir' döngüsü içinde kendi etkinliklerini planlar, uygular ve değerlendirirler. Yetişkinler, çocukların bu süreçte rehberleri olarak görev yapar.

Temel Özellikler:

  • Planla-Yap-Değerlendir döngüsü
  • Aktif öğrenme
  • Anahtar deneyimler
  • Destekleyici yetişkin-çocuk etkileşimi
  • Değerlendirme ve gözlem
Oyun Temelli Öğrenme
Oyun Temelli Öğrenme
310 okul bu yaklaşımı uyguluyor

Oyun temelli öğrenme, çocukların en doğal öğrenme yolu olan oyunu merkeze alan bir eğitim yaklaşımıdır. Bu yaklaşımda çocuklar, yapılandırılmış ve serbest oyun etkinlikleri aracılığıyla bilişsel, sosyal, duygusal ve fiziksel becerilerini geliştirirler. Oyun, çocukların dünyayı anlamlandırma ve keşfetme sürecinde en etkili araç olarak görülür.

Temel Özellikler:

  • Serbest oyun zamanları
  • Yapılandırılmış oyun etkinlikleri
  • Keşif ve merak odaklı
  • Sosyal etkileşim
  • Eğlenerek öğrenme